“CO2 Emissie Footprint” door EIC maatwerk

Klimaatmonitor van uw organisatie

De lokale duurzame energie productie en HE staat vanaf 2013 hoog op de Internationale agenda. Daarmee wordt duidelijk dat naast de productie ook de lokale gebruiker van duurzame energie een erg belangrijke rol speelt.

Helaas wordt dat nog niet altijd door de nationale overheden toegegeven.
De politiek beseft heel goed dat de consument ‘de sleutel’ heeft tot de klimaatoplossing.
Om ‘de sleutel’ te krijgen zal door de politiek moeten investeren in de wensen van de consumenten.
Stichting Emissie Informatie Centrum (EIC) maakt duidelijk dat u met uw mogelijkheden als gemeenten, provincies, woningcorporaties, huishoudens, waterschappen, MKB bedrijven, non profit organisaties enz. de belangrijkste schakel bent voor de politiek in de oplossing van het klimaat probleem. Welke mogelijkheden dat zijn?

“Daarom legt het EIC de verbinding tussen klimaatinventarisatie, de ‘footprint’ van organisaties, met de lokale duurzame energie productie”.
Door de combinatie van drie elementen in klimaatbeleid:
  1. ‘footprint’ organisatie;
  2. duurzame energie productie;
  3. de verbinding via een lokaal geregistreerd en gecertificeerd emissie certificaat;

Drukken partijen (1) en (2) hun stempel op het nationaal klimaatbeleid. Hoe?
Dat leggen wij u graag uit in een persoonlijk gesprek.

De onafhankelijkheid in gebruik van lokale duurzame ‘eigen’ energie en het willen investeren en compenseren van emissies worden hierdoor zichtbaar.
Niet elke ‘emittent’ in het Non-ETS wil door politiek gedwongen worden tot duurzame investering. Zelf kunnen beslissen over de mate van reductie en investering komt in deze unieke opzet tot uiting.

ETS bedrijven zijn energie-intensieve bedrijven die emissie reductie verplichtingen hebben.
Zij moeten tot 2020 ca. 21% emissies reduceren. Non-ETS bedrijven moeten via belastingconstructies en wetgeving ca. 14% reduceren via bijv. de energierekening met extra energiebelasting of door een Wet Milieubeheer met verplichtingen.
In die zin hebben Non-ETS deelnemers veel meer de vrijheid om met eigen inzicht en middelen ook deze verplichtingen te realiseren.

Stichting EIC levert maatwerk in advies en informatie. U bepaalt zelf de breedte en diepte van het emissie onderzoek bij uw organisatie. U bepaalt zelf de mate waarin u betrokken wilt zijn bij de klimaatdoelstellingen. U  bepaalt uiteindelijk zelf de gang van zaken.
Wij adviseren op basis van 23 jaar emissie kennis over de wijze van aanpak op korte, middellange en lange termijn voor uw organisatie.

Vraag vrijblijvend informatie aan;

Joop Boesjes